Звіт директора школи

     Закінчився черговий навчальний рік.

     Як директор школи у своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалась Статутом школи. Правилами  внутрішнього  трудового розпорядку , посадовими  обов’язками  директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу  керівника загальноосвітнього закладу. Заклад намагається створити умови для роботи і навчання,    відремонтувати   та довести до норм та вимог сьогодення навчальні кабінети.

    Кожен рік виконуються косметичні ремонти класів та коридорів.

    Будівля школи прийнята в експлуатацію 54 роки тому. Але, незважаючи на її вік і знаменність, адміністрація школи разом із колективом вчителів і батьків постійно працює над  підтриманням її в робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться бухгалтерією відділу освіти. За 2015/2016 навчальний рік школі було виділено кошти на капітальний ремонт внутрішніх вбиралень, на ламінат, для часткового підложного покриття, кілька класних дошок, запчастини для комп`ютерів, фарби. За рахунок коштів міської ради зроблено огорожу закладу.

 Проте школі потрібен негайний капітальний ремонт даху, за 2015/2016 навчальний рік кошти уже виділили, зроблена необхідна проектна документація, завдяки Радикальній партії та Чернівецькій обласній раді.

     Отже, капітальний ремонт нашої школи зрушився з мертвої точки і я вірю, що вже не далекий той час, коли ми побачимо як заблистить новою черепицею дах нашої школи. Адміністрацією школи  приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори школи поступово стають привабливішими на вікна закуплені нові занавіски, зроблені нові сучасні панелі, активно проводиться робота з  озеленення.

     І Залучення додаткових джерел фінансування навчального закладу  та їх раціональне  використання.

За рахунок бюджету 2015/2016 н.р.

  • покрашено підлоги  в коридорах;
  • зроблено капітальний ремонт внутрішніх вбиралень;
  • зроблено капітальний ремонт кабінету англійської мови;
  • зроблено часткову заміну підложного покриття.

 

За рахунок батьківських коштів 2015/2016н.р.

  • зроблено косметичні ремонти в класах;
  • зроблено косметичні ремонти коридорів.

 

За рахунок спонсорських коштів 2015/2016 н.р.

  • частково придбано матеріали для внутрішніх вбиралень.

 

За рахунок коштів міської ради 2015/2016 н.р.

  • зроблено огорожу.

 

В 2016/2017 н.р. планується зробити:

  • спортивний майданчик для школярів.

 

3. Кадрове забезпечення навчального закладу:

На початок 2015/2016 н.р. до роботи приступили 38 педагогічних працівників, що складає 100% від потреби. Всі вчителі мають відповідну фахову освіту.

Якісний склад учителів за віком

К-сть педпрацівників

2012/2013

2013/2014

2014/2015

2015/2016

до 30-ти

 

0

0

2

4

31-40

2

2

2

7

41-50

7

8

7

10

51-55

4

4

4

6

понад 55

11

11

11

11

 

Якісний склад учителів за педагогічним стажем

Навчальні роки

 

К-сть педпрацівників

2012/2013

2013/2014

2014/2015

2015/2016

до 3-х років

0

0

0

2

3-10р

8

8

4

3

10-20р

12

12

6

8

понад 20р

24

24

24

24

 

Відомості про вчителів – пенсіонерів

Навчальні роки

 

К-сть педпрацівників

2012/2013

2013/2014

2014/2015

2015/2016

55р

5

5

2

2

понад 55

6

6

11

11

Всього

11

11

13

13

 

 

Відомості про молодих фахівців

 

2012/2013

2013/2014

2014/2015

2015/2016

К-сть мол. спец.

0

0

1

2

Всього педпрацівників

39

39

38

38

 

Навчально – виховний процес 100% забезпечено фахівцями, які мають повну вищу педагогічну освіту і володіють державною мовою. Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація педкадрів. Атестація педпрацівників Заставнівської ЗОШ проводиться за Типовим положенням про атестацію, відповідно до Законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту»

Результати атестації педпрацівників

Навчальні роки

 

К-сть педпрацівників

2012/2013

2013/2014

2014/2015

2015/2016

Всього атестувалося

14

4

4

5

І категорія

1

1

1

1

ІІ категорія

0

0

1

1

вища категорія

11

3

1

0

Педагогічне звання

2

1

-

1

Підтвердження категорії та звання

7

1

1

2

           

 

50% педагогічних працівників мають почесні педагогічні звання та нагороди.

 

Рік

Нагороди,  педзвання

Відмінник освіти України

вчитель-методист

старший вчитель

2013

13

10

9

2014

13

10

9

2015

13

10

9

2016

13

11

9

 

Однією з форм підвищення кваліфікації є курсова перепідготовка, яка відбувається планово з урахуванням побажань педпрацівників щодо змісту, форм та методів проходження курсів.

Курсова перепідготовка поєднується з методичною роботою на різних рівнях та із самоосвітою. Новою формою курсової перепідготовки стало  дистанційне навчання.

 

4. Медичне обслуговування учнів у навчальному закладі.

Головним завданням сучасного навчального закладу є поліпшення здоров’я дітей. Курс «Основи здоров’я» сприяє активному використанню учнями основних  методів і засобів формування здорового способу життя.

Медичне обслуговування здійснюється медсестрою. Медичний кабінет розташований на І поверсі, повністю забезпечений необхідними медикаментами. На 2015/2016 н.р. одержано медикаментів майже на 4163 грн. Учні розподілені на фізкультурні групи згідно рекомендаціям дільничних педіатрів.

2012/2013 н.р.                            2013/2014 н.р.                  2014/2015н.р.    

спецгрупа 74 учні                46 учнів                          53 учні

підготовча  185 учнів            229 учнів                                 252 учнів

основна 128 учнів                  119 учнів                      93 учнів

 

2015/2016 н.р.

спецгрупа 31 учень

підготовча 175 учнів

основна 199 учнів

звільнені від занять 2 учні

5. Організація харчування учнів у навчальному закладі.

З метою чіткої організації   режиму дня, який відповідає віковим нормам учня, збереження здоров’я й попередження харчових захворювань у школі організовано гаряче харчування учнів. Всі бажаючі учні 1-4 класів та 5-11 класів охоплені гарячим харчуванням. Пільгова категорія дітей харчується безкоштовно, для решти учнів вартість харчування: 2012/2013 н.р. 7 грн , 2013/2014 н.р.12 грн, 2014/2015  6грн, 2015/2016 н.р. 10 грн.

Всього по школі на основі поданих відповідних документів безкоштовно харчуються:

2012/2013 н.р. 164 учні початкової школи, 3 учні – постійна довідка – Петров Микола, Петрова Мар’яна, Дяківнич Єва.

2013/2014 н.р. 174 учні – початкової школи, 3 учні – постійна довідка - Петров Микола, Петрова Мар’яна, Самойленко Ірина.

2014/2015н.р. 191 учень, 174 учні – початкової школи, та учні пільгової категорії

2015/2016 н.р. 248 учнів, 191 учень – початкової школи, 27 учнів – пільгової категорії та за кошти батьків.

6. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

У 2015/2016 н.р. безпечне проведення навчально-виховного процесу здійснювалось згідно Положення про організацію роботи з охорони праці. По всій школі розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії. Не  менше ніж раз на рік, проводяться тренування евакуації під час проведення Дня цивільного захисту.

Стан роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності знаходиться під постійним контролем адміністрації школи.

Навчально-виховна робота у навчальному закладі

Всі діти шкільного віку, які проживають у мікрорайоні школи, охоплені навчанням.

Учні нашої школи, переможці шкільних олімпіад, беруть участь у районних та обласних предметних олімпіадах. У районних олімпіадах  протягом навчального року взяли участь 45 учнів. Серед переможців відбіркового районного туру учнівських предметних олімпіад в 2015/2016н.р. стали: 24 учні. З української мови та літератури – Микитей Анастасія, учениця 8 класу, Семенюк Дарина, учениця  7 класу (вчителі Самборська Г.І., Лашта С.Д.); зарубіжної літератури – Павук Ірина, учениця  9 класу, Микиктей Анастасія, учениця 8 класу (вчителі Гуштик О.І., Дробчак Л.Є.), англійської мови – Гулько Анастасія, учениця  9 класу, Пошкус Роман, учень 10 класу, Гніда Олеся, учениця  11 класу, Микитей Анастасія, учениця  8 класу (вчитель Романишина С.В.); історії – Мельник Катерина, учениця 10 класу, Гніда Олеся, учениця 11 класу, Гулько Анастасія, учениця  9 класу (вчитель Орлик М.М.), математика – Мельник Мар`яна, учениця 11 класу, Швед Юлія, учениця 10 класу (вчитель Швед Т.І.); біологія – Ревуцька Наталія, учениця 11 класу, Лисюк Ольга,  учениця 9 класу, (Матейчук В.Й., Довгань Т.В.); географія – Чередюк Євген, учень 11 класу, Микитей Анастасія, учениця  8 класу (вчитель Матейчук В.Й.); хімія – Микитей Анастасія, учениця 8 класу, Швед Юлія, учениця 10 класу (вчитель Павельчук М.М.); правознавство – Мельник Катерина, учениця 10 класу, Лисюк Ольга, учениця 9 класу (вчитель Орлик М.М.); Інформатика – Мельник Мар`яна,  учениця 11 класу (вчитель Чупрун С.С.).

Конкурси: з української мови та літератури ім. Петра Яцика – Колісник Гліб, учень 7 класу, Лучик Діана, учениця 8 класу, Ревуцька Наталія, учениця 11 класу, Ковалик Дарина, учениця  4 класу, Лахман Анна, учениця  3 класу, Кохан Вероніка, учениця 3 класу (вчителі Лашта С.Д., Самборська Г.І., Красняк Л.К., Ткач Т.І., Семенюк О.В., Спісак С.С.); Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка – Гніда Олеся, учениця 11 класу, Срібна Анастасія, учениця 7 класу, Джус Наталія, учениця 7 класу (вчителі Лашта С.Д., Самборська Г.І,, Красняк Л.К.); конкурс з українознавства – Мельник Катерина, учениця 10 класу (вчитель Ковальчук Г.М.).

У 2015/2016 н.р. в початковій школі навчалося 174 учнів, з них 1-их класів 36 учнів , які оцінювалися вербально, 40 учнів (2-4 класів)  нагороджені Похвальними  листами за особливі успіхи у навчанні, серед них:

    2-А клас – Колісник Борис, Колесник Костянтин, Миктей Ангеліна, Олійнич Назарій, Поліщук Святослав, Сяброва Дарина.

2-Б клас – Вікірюк Ольга, Голодрига Діана, Мігалаш Владімір, Старко Ольга, Чопей Евеліна, Чучвич Микола.

3-А клас – Блінчук Ольга, Глинська Анастасія, Гошовська Ангеліна, Климчук Наталія, Лахман Анна, Лучик Дмитро, Полянський Іван, Попович Максим, Швед Дмитро.

3-Б клас – Кохан Вероніка, Луник Степан, Статкевич Дарина, Сташко Іванна, Хортюк Ірина, Чіботар Ірина.

 4-А клас – Бабич Ангеліна, Балдис Каміла, Дерів Віталій, Дронь Анастасія, Ковалик Дар`я, Колодко Степан, Лиса Катерина, Молдован Ярослава, Олійнич Євгенія, Поліщук Ангеліна, Сметанюк Анастасія, Ящук Жанна.

4-Б клас – Лиса Олена.

17 учнів (5-11 кл.)

5-А клас– Волчук Евеліна, Луцак Андрій, Мурзіна Єлизавета, Роєк Юлія.

5-Б клас – Штефанич Надія.

У 2014/2015 н.р. в середній та старшій школі навчалося (5-11 класи) 224 учнів. Похвальні листи за особливі успіхи в навчанні отримали: 14 учнів.

6-А клас – Шелегон Олександр.

6-Б клас – Бортнік Андрій, Розянкін Максим.

7-А клас – Семенюк Дарина, Ткач Степан.

7-Б клас – Колісник Гліб, Кузик Денис

8-А клас – Микитей Анастасія, Мігалескул Сергій.

10 клас – Максимчук Юрій, Мельник Катерина, Швед Юлія.

Свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою отримали випускники:

9-А класу – Лисюк Ольга, Павук Ірина, Роєк Анастасія.

5 учнів 11 класу отримали атестат про повну загальну середню освіту і нагороджені Золотою медаллю: Гніда Олеся, Дронь Віталій, Мельник Мар`яна; Срібною медаллю – Чередюк Євген, Чорномиз Анастасія.

В 2001 році Міністерство освіти започаткувало всеукраїнський експеримент, метою якої була « соціальна адаптація та інтеграція дітей у суспільстві через упровадження інклюзивного навчання». Питання впровадження інклюзивної освіти стає дедалі актуальнішим. У 2015/2016 н.р. за станом здоров’я на інклюзивному навчанні навчалися 2 учні. Учень 3 класу Вікірюк Микола та учениця 4 класу Бербенюк Анастасія, на індивідуальній формі навчання – Мороз Ростислав.

Для того, щоб учням було цікаво, щоб вони не  втратили інтерес до навчання на кожному уроці наші вчителі намагаються  створювати всі умови для розвитку здібностей, творчого мислення учнів, самовираження їх особистості. З цією метою учням поряд із стандартними завданнями педагоги пропонують і такі, які вимагають  мислення, творчих пошуків, оригінальності, винахідливості. Усі завдання творчого характеру розраховані на пошукову діяльність учнів, творче й уміле застосування набутих знань.

Основна задача, яка стоїть сьогодні перед освітянами, заключається не стільки в передачі знань, скільки в тому, щоб навчити учнів здобувати ці знання самостійно. Щоб  зацікавити, стимулювати учнів до самостійного отримання знань, протягом навчального року проводилась  активна робота з організації участі школярів в різноманітних інтелектуальних Міжнародних та «Всеукраїнських» конкурсах. Учні стали активними учасниками таких із них, як: «Левеня», «Кенгуру», «Колосок», «Соняшник», «Грінвіч».

Однією з ефективних форм роботи в школі є проведення предметних тижнів. Предметні тижні організовуються та проводяться вчителями – предметниками разом із учнями. Завдання кожного предметного тижня – глибше пізнати той чи інший предмет, відкрити для школярів нові його грані.

Для забезпечення зайнятості учнів в позаурочний час у школі було організовано роботу гуртків за різними напрямками діяльності.

Гурток естрадної пісні – керівник Зубік Н.В.

«Пішохідний туризм», «Влучний стрілець», «Захисник Батьківщини» - керівник Шологон О.В.

«Волейбол» - керівник Ковалик Н.Я.

«Баскетбол» - керівник Козарійчук М.М.

«Умілі руки» - керівник Шпилей Д.М.

«Танцювальний» - керівник Петрюк Г.Д.

«Фольклорно-етнографічний» - керівник Ковальчук Г.М.

Але в навчальній  роботі є і певні недоліки, а саме:

  • недостатня робота ведеться по підготовці учнів до участі в відбіркових турах предметних олімпіад;
  • необхідно активізувати форми роботи факультативів з метою зацікавленості учнів до предметів;
  • створити наукове шкільне товариство та проводити більш активну науково-дослідницьку роботу;
  • всім вчителям – предметникам активізувати роботу з дітьми, які мають високий рівень знань з метою розвитку їх інтелектуальних можливостей.

 

Рух та успішність учнів за 2013-2016 н.р.

Роки

 

Було

на 05.09

Вибуло

Прибуло

Є на кінець

навчальні досягнення

10-12б

7-12б

4-12б

1-12б

2013/2014

 

412

 

5

2

409

50/14,5%

117/34%

142/41,5%

35/10,2%

2014/2015

 

398

6

12

404

60/16,3%

104/28,3%

163/44,4%

40/11%

2015/2016

412

6

3

409

69/19,4%

107/30,1%

148/41,7%

31/15,8%

 

 У 2015/2016 н.р. неатестованих – немає, якість знань – 49,5%

 

Організація виховної роботи в школі.

Виховна діяльність Заставнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів спрямована на реалізацію Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", державних національних програм, наказу міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів»

№ 1243 від 31.10.2011р., Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Концепції сімейного виховання в системі освіти України «Щаслива родина» на 2012-20121 роки.

Виховна проблема, над якою працює педагогічний колектив школи: «Формування морально-духовної життєво компетентної  особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як патріот, громадянин, сім‘янин, професіонал».
         Головна увага приділяється формуванню ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, до людей, до природи, до мистецтва, до праці і до себе через просвітницьку роботу, стимулювання школярів до самостійного і усвідомленого вибору життєвої позиції за допомогою позакласних заходів, семінарів, класних керівників, представників громадськості, учнівського самоврядування, вчителів - предметників, лікарів, працівників відділу спорту і молоді держадміністрації, правоохоронних органів.

З метою національно-патріотичного виховання проведено загальношкільні радіолінійки: до Дня Соборності України, до річниці з дня народження М. Івасюка, до Міжнародного Дня рідної мови, до дня народження Т.Г.Шевченка, до річниці Чорнобильської трагедії, до 71-ї  річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 71-ї річниці завершення Другої світової війни», проведено патріотичний форум «Герої не вмирають» пам‘яті Героїв Небесної Сотні.

Проведено Тиждень національно-патріотичного виховання в школі до Дня захисника України, декаду військово-патріотичного виховання до Дня ЗСУ, Шевченківську декаду, присвячену 202-ій річниці з дня народження  поета,   відбулося урочисте святкування 151-ї річниці з дня народження М.І.Івасюка – видатного художника Заставни,  проведено Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності в школі, проведена декада героїко-патріотичного виховання, присвячена  71-ій річниці Перемоги над нацизмом у Європі  та 71-ій річниці завершення Другої  світової війни.

          Велика увага приділяється учнівському самоврядуванню. В школі діє учнівська Рада старшокласників «Веселка». Щомісяця відбуваються засідання учнівської ради школи. На щотижневих загальношкільних лінійках висвітлюються питання про порушників поведінки в школі, про дотримання Статуту школи, про шкідливі звички, про недопустимість скоєння учнями злочинів тощо.

        Учні школи взяли участь в районному конкурсі пошукових та науково-дослідницьких робіт Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина - Україна»  і продемонстрували високий рівень підготовки. Під керівництвом учителя історії  Орлик М.М.  ІІІ місце зайняли Зарецька І. і Дронь В. (11 кл.) за напрямками «Духовна спадщина мого народу» та  «Козацькому роду нема переводу». Під керівництвом учителя українознавства Ковальчук Г.М.  ІІІ місце за напрямками  «Із батьківської криниці»  і «З попелу забуття» зайняли  Бабух Є. (8-Б кл.) та  Мельник К. (10 кл.)

Проведено батьківські збори в усіх класах, на яких крім питань навчання розглядалися питання поведінки учнів. Зокрема, „Дитина, процес її розвитку, умови навчання та виховання" (7-Б), „Шкідливі звички наших дітей" (5-Б), «Чи шкодить комп'ютер на здоров'я дитини» (9-Б), «Моральне виховання в сім'ї»(8-А), «Підлітки та правопорушення» (10), «Попередження насильства в сім'ї» (11). Проводяться батьківські всеобучі «Адміністративна відповідальність за дії неповнолітніх» (5-А), «Шкідливі звички наших дітей» (7-Б),»Особливості виховання підлітків» (8-А), «Як наші діти відпочивають» (9-А) тощо.

В школі діє психологічний пункт для батьків. Практичний психолог Чередюк О.В. тісно співпрацює з класними керівниками та класоводами з питань виховання дітей в сім'ї, усунення конфліктів тощо.

        Проведено загальношкільні батьківські збори «Чому дитина стає чужою? Як досягти взаєморозуміння» та «Дотримання техніки безпеки та попередження травматизму під час літніх канікул», проведено інструктажі з техніки безпеки під час літніх канікул з учнями з записами у відповідних журналах.

Особлива увага приділяється дітям пільгової категорії, які разом із переселенцями зі Сходу України безкоштовно харчуються в шкільній їдальні; діти сироти, напівсироти, інваліди та позбавлені батьківського піклування одержали від районного відділу освіти новорічні подарунки, від мерії -  грошові премії.

Систематично проводяться інструктажі з техніки безпеки (перед святами, перед канікулами, перед екскурсіями), бесіди з правил протипожежної безпеки.

В школі працюють такі гуртки та спортивні секції: "Хореографічний"(керівник Петрюк Г.Д. і Ковалик Н.Я.), «Фольклорно-етнографічний «Оберіг»», «Театральний «Сонях»», (кер. Ковальчук Г.М.), "Естрадної пісні" (кер. Зубік Н.В.), "Пішохідний туризм", „Захисник Батьківщини", „Влучний стрілець", "Юний командир" (кер. Шологон О.В.), „Основи учнівського  самоврядування" (кер. Ковалик Н.Я.), спортивні секції з волейболу та баскетболу  (кер. Козарійчук М.М. і Ковалик Н.Я.).

Члени танцювального ансамблю „Мальви" під керівництвом Ковалик Н.Я. зайняли І місце в районному фестивалі дитячої творчості «Чисті роси»», виступали на шкільних та районних святах «День Святого Миколая» в Палаці культури, на 8 Березня в БДЮТ, під час святкування 151-ї річниці з дня народження М.І.Івасюка, на зустріч випускників, випускному балі тощо.

Учасники гуртка естрадної пісні під керівництвом вчителя музики Зубік Н.В. під час навчального року брали активну участь у всіх позакласних заходах:  до 8 Березня, зустріч випускників школи, випускний вечір, свято останнього дзвоника, та у районних заходах як День Святого Миколая, День Перемоги, день захисту дітей, День міста. Учениця 5 класу Іщенко Г. зайняла IІІ м. у районному фестивалі-конкурсі дитячої творчості «Буковинська зіронька».  У І етапі районного конкурсу «Галерея мистецтв» роботи учнів школи посіли ІІ місце.

Шологон О.В. – керівник гуртків "Пішохідний туризм", „Захисник Батьківщини", „Влучний стрілець", "Юний командир" готував вихованців до військово-польових зборів та туристичних змагань.

Спортивними секціями керують вчителі фізкультури Козарійчук М.М. та Ковалик Н.Я. Команда школи зайняла V місце у 71-ій районній спартакіаді серед шкіл району ( у минулому році – ІІ місце).

Учасники гуртка «Основи учнівського самоврядування» під керівництвом Ковалик Н.Я. організовували роботу в школі щодо конкурсу «Кращий черговий клас», «Найчистіший клас», «Ревізор», проводили різні заходи в школі, допомагали молодшим школярам. Всі цікаві події висвітлювалися на сайті відділу освіти РДА та Департаменту освіти ОДА, обласної школи «Лідер», в газеті «Голос краю», «Освіта Буковини».

На високому рівні пройшли свята «8 Березня – Міжнародний день жінок», «М.І.Івасюк – відомий земляк»,  «Останній дзвінок», випускний бал.

        Проводиться належна робота щодо формування ціннісного ставлення до мистецтва. В школі оформлена виставка малюнків «Юні таланти». Учні школи зайняли II місце в районному конкурсі малюнка „Світ дитинства", ІІІ –«Мир і безпека в Україні» (кер. Микитей С.В.), взяли участь в районній виставці малюнків «Галерея мистецтв» - ІІІм.

У районному конкурсі малюнків «Енергозбереження та енергоефективність» учні школи зайняли І місце.

Ціннісне ставлення до природи формується через проведення в школі акції по озелененню класів та коридорів школи «Затишок», роботу на пришкільних клумбах, участь в районному конкурсі «Галерея кімнатних рослин».  У квітні відбулася виставка екологічних плакатів «Збережемо нашу планету» ( о/м Микитей С.В.), акція «Зелена толока».

Ціннісне ставлення до праці формується в процесі бережного ставлення до підручників, до шкільних меблів, стін, підлоги, під час проведення трудового десанту на території школи та міста, прибирання території біля пам'ятників загиблим воїнам, де активну участь беруть учні нашої школи, господарська робота по класах, допомога людям похилого віку. В бібліотеці школи працює книжкова майстерня, триває операція «Живи, книго!», члени учнівської ради проводять рейди по збереженню підручників учнями школи.

          На засіданні педагогічної ради заслуховувалося питання «Правовиховна робота в школі» (січень); «Правильне харчування – як один із чинників здорового способу життя» (березень).

       На нарадах класних керівників обговорено питання:  «Про проведення тижня знань з основ безпеки життєдіяльності учнів», «Про заходи з відзначення у 2016 році 71-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 71-ї річниці завершення Другої світової війни», «Техніка безпеки під час весняних канікул», «Про організацію літнього відпочинку школярів. Проведення інструктажів щодо техніки безпеки під час відпочинку та запобігання  травматизму».
     Адміністрація школи тримає тісний зв'язок з службою у справах дітей
райдержадміністрації та з правоохоронними органами з метою профілактики правопорушень та вчасного виявлення батьків, які безвідповідально ставляться до виховання своїх дітей.

Профорієнтаційна робота

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота в закладі проводиться під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у  школярів під час прибирання території, розширення  знань про професії – на уроках.

Завдання педагогічного колективу допомогти випускникам правильно обрати професію свого майбутнього життя. З цією метою проводиться анкетування учнів профорієнтаційної направленості спільно із працівниками районного центру зайнятості.

Значна увага приділяється співробітництву школи з ВНЗ техпрацівниками, училищами. Проводяться бесіди, зустрічі.

Співпраця з батьками:

Виховання учня в школі та сім’ї – щоденний безперервний процес. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, класних заходів, ремонту школи, створення умов для навчання та виховання своїх дітей.

Класні керівники тісно співпрацюють із сім’ями своїх вихованців і відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною.

В школі діють класні батьківські колективи та шкільний батьківський комітет, який очолювала у 2015/2016 н.р. Колісник Т.Я.

Управлінська діяльність:   

Управління школою здійснюється згідно з річним планом роботи, календарних планів вчителів -  предметників і виховної роботи класних керівників.

Ураховуючи сучасні реалії, стиль керівництва   нашою   школою є близьким до демократичного, оскільки більшість рішень приймаються на основі врахування   думки   колективу й  інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються  позитивно, ініціатива й самостійність підтримується. Директор школи в роботі з працівниками дотримується партнерського  стилю керівництва.

Проблеми спільно обговорюються, виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому реалізується.

Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється демонстративні шляхом, не заради пошуку винних, а задля позитивного   кінцевого результату.

Завдяки такому стилю керівництва в школі залишається мінімум агресивності, переважають такі методи як: порада, особистий приклад, ставлення  до людей  шанобливе , вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, рідко з  нотками наказування.               

Учителям надається більше самостійності, що відповідає  їх характеру роботи, створюються необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих я бачу насамперед особистість у всьому  розмаїтті її людських якостей і властивостей.